Expositie in stadhuis over Haagse voedsel-verbindingsplekken geopend

25 June 2026, 10:51 uur
Den Haag & Regio
mainImage
Duurzaam Den Haag (LinkedIn)

In het Atrium van het stadhuis aan het Spui is dinsdag de expositie 'Voedsel verbindt Den Haag' geopend door wethouder Mariëlle Vavier. Fotograaf Marco Rutten bracht voor de tentoonstelling verschillende voedsel-verbindingsplekken in de stad in beeld.

Voedsel-verbindingsplekken zijn groene ontmoetingsplekken en sociale initiatieven waar buurtgenoten samenkomen om te zaaien, te oogsten, te koken en te eten. Ze zijn er in alle soorten en maten: van buurtmoestuinen, stadstuinen en oogsttuinen tot initiatieven als aanschuiftafels en mealpreppen. "Deze plekken zijn van groot belang voor de leefbaarheid van de stad", aldus fotograaf Marco Rutten. 

Tijdens de opening werd ook een nieuw logo voor de Haagse voedsel-verbindingsplekken gepresenteerd, dat binnenkort op steeds meer plekken in de stad te zien zal zijn.

Tekst gaat door onder foto.

Foto: Duurzaam Den Haag (LinkedIn).

Campagne

De expositie - te bezoeken tot 3 juli - vormt de aftrap van de campagne 'Voedsel verbindt Den Haag' van Duurzaam Den Haag, die verder onder meer zal bestaan uit een fietsroute langs de verschillende voedsel-verbindingsplekken en zogenoemde passata-party’s, waarbij mensen uit de buurt samen komen om tomatensaus te maken. 

Deze tentoonstelling is een samenwerking tussen Vereniging Ons Eten Den Haag, Standslandbouwloket Den Haag, Gemeente Den Haag, Stichting Atrium City Hall en Stichting Duurzaam Den Haag.